"Good, they still have you medicated"

Hej allihopa

Det lär bli färre blogginlägg nu. Va?! säger ni,
kan det bli färre?! Inte för att jag är så himla
flitig ändå men ah..

Jag har med största sannolikhet SAD, Seasonal
Affective Disorder, eller vanligt kallat, Vinter-
depression. Bär runt på en sten av panik i bröstet
hela tiden som ibland byts ut mot en sten av sorg.
Varför jag är ledsen vet jag sällan, men tårarna
bara rinner ändå. Och det spelar ingen roll hur
mycket jag sover, jag är ändå trött precis hela tiden.
Detta har hänt tidigare, men då på våren, som
ett resultat av vinterns mörka månader, men det
är första gången som jag drabbas av symtomen
på hösten.
Så nu har jag valt, efter många turer, att pröva
den farmakologiska metoden. Det vill säga lätta
antidepressiva tabletter. Vilka först bara gör allt
värre, men sen bättre. Så två dagar i kuren nu
mår jag skit. Tar mig knappt ur sängen. har
inte varit i skolan på tre dagar och gråter för
minsta lilla.
Och det är läskigt, för jag är en ganska glad tjej
egentligen. Eller? Jag är kanske inte alltid super-
duper positiv, men jag är glad!
Jag skrattar! Men blir inte så mycket med det nu.

Så ha överseende, jag skriver när jag kan.

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0