Höst höst höst

Hej allihopa

Nu kommer hösten, for real, vaknade av ösregn
som smattrade mot takfönstrena och vindar som
kunde blåst omkull hela stugan!
Tittade ut och såg hur blöta löv fladdrade runt
i vinden och regn som kom på tvärsen.
Usch va sängen är skön då...

Försökte precis locka mina pippiar att sitta och
äta ur handen på mig, har gått några gånger innan,
men bara med godis, nu tog jag vanlig mat.
Tyvärr hade jag varken tiden eller tålamodet att
vänta på att dom ska övervinna sin skepsis mot
den där konstiga mojjen som plötligen uppbarat
sig i deras bur, och faktiskt hoppa över till min hand.
Så dumpade helt enkelt maten på burbotten, och
tror du inte dom sitter där just i denna stund och
mumsar förnöjt från sagda hög?

Anyho, snart dags för praktik, wish me luck!

Take care!

Kommentarer
Postat av: caroline

aaah, later sa sjukt mysigt med host! har ar det officiellt host aven om jag kanske inte tycker det egentligen temperaturmassigt.. puss!

2009-09-25 @ 13:44:24
Postat av: Caroline

nu ar det nog dags for ett nytt inlagg... tycker du inte det?

2009-09-29 @ 11:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0